Vi kan tilby følgende spesialistbehandlinger hos oss

Klinisk hypnoterapi

Barnelegene ved klinikken har gjennomgått utdanningsprogram ved RBUP i Klinisk hypnoterapi for barn og ungdom. Dette innebærer spesialisert terapeutisk kommunikasjon med barn og ungdom. Dokumentert effektiv behandling av bl a sengevæting og til hjelp ved kroniske smerter.

Allergen immunterapi

Vi tilbyr allergen immunterapi ved vår klinikk. Dette er et godt tilbud for barn og ungdom med moderat til alvorlige allergiplager. Behandlingslengde: 3 år. SLIT: sublingual immunterapi: tablettbehandling. SCIT: subcutan immunterapi: sprøytebehandling.

Helhetlig tilnærming

Vi deltar regelmessig på kurs for å holde oss faglig oppdatert og inspirert! Vi har en helhetlig og tverrfaglig tilnærming til kroniske plager basert på den BioPsykoSosiale modellen. Vi benytter både medikamentelle og ikke-medikamentelle metoder og har lang erfaring i å følge opp barn og ungdom med sammensatte kroniske smerteplager.

Kompetanseområder

og interesseområder

Klinikken kan håndtere de fleste barnemedisinske problemstillinger som ikke krever innleggelse i sykehus.

• Atopiske sykdommer: problemstillinger innen allergi, astma, eksem og andre luftveissykdommer.
  • Spedbarn: kolikk, gråt, gulp og uro. Eksem. Søvnvansker.
  • Barnenevrologi: hodepine, migrene, avvik i utvikling
  • Sengevæting, enurese og inkontinens
  • Søvnforstyrrelse hos barn og ungdom
  • Fordøyelsesplager, forstoppelse og magesmerter
  • Vekstavvik, undervekt, overvekt, ernæringsvansker
  • Idrettsmedisin: Kroniske smerter, hyppige skader, slitenhet, utfordringer med restitusjon, ernæring, søvn.